vervolg - Reisverslag uit Accra, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Accra, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 Oktober 2007 | Ghana, Accra

Heb eerst even alles opgeslagen voordag de stroom weer uitvalt en ik alles kwijt ben.
Donderdag en vrijdag naar de Kidz Active school geweest. Daar hebben we 2 ochtenden lekker met de kinderen gespeeld: kleuren, knippen, kralen rijgen enz. Ze vonden het geweldig! Normaal moeten ze de hele ochtend in de schoolbanken zitten. Wij hadden de banken aan elkaar geschoven, en ze mochten lekker door de klas heen rennen.
We hebben alle kinderen een shirtje of i.d. kunnen geven. De kinderen uit de laagste klas kregen een bandana of een onderbroek (met dank aan Jolanda). Je had de gezichten moeten zien van de kinderen die met een onderbroek naar huis gingen. Ze hadden natuurlijk ook liever een leuk shirtje gehad. De volgende dag hadden ze bijna allemaal hun kleren aan, soms zelfs onder hun gewone kleding. We hebben ook nog foto's van ze gemaakt, zodat we in Nederland
sponsors kunnen zoeken (oproep aan iedereen die dit leest!) zodat we iets extra's voor de kinderen kunnen doen: schoolreisje, vitaminepillen enz.
Ook nog op bezoek geweest bij het weeshuis. Op hun terrein staat een gebouw dat al minstens 10 jaar leeg staat. Het zou fantastisch zijn als Kidz Active dat zou kunnen renoveren. Iedereen is laaiend enthousiast. De aannemer is al wezen kijken en heeft een begroting gemaakt, wij hebben foto's gemaakt en gefilmd. Hopelijk kan het doorgaan, want het weeshuis heeft echt uitbreiding nodig: de slaapkamers zitten stampvol, en de grote kinderen slapen nu tussen de kleintjes: ook niet echt ideaal. Het was natuurlijk ook heel erg leuk om daar iedereen weer te zien. De baby's van vorig jaar lopen nu, en Abdul en Joe zijn nog net zulke schoffies als vorig jaar.
Gisteren dan met de bus naar Accra met Habiba en Hassan. Wij zitten nu bij te komen in een hotel, Habiba slaapt bij haar zwager, en Hassan bij een vriend. We zien elkaar morgenavond op het vliegveld. Dus dit is mijn laatste bericht alweer vanuit Ghana. Ben benieuwd hoe ze Nederland zullen vinden. Ik heb gehoord dat het heel erg koud is!
Schatje, ik zie je woensdagochtend op Schiphol. Iedereen weer bedankt voor de reacties.
Dikke kus, Kunta

• 29 Oktober 2007 - 11:58

Yvonne:

Hoi Rianne,

Welkom thuis woensdag ochtend.
    Het is inderdaad guur en koud.

Tot woensdagochtend.

Yvonne.

• 29 Oktober 2007 - 12:20

Mary:

Hallo Rianne,

Wat geweldig al die blije gezichtjes.
    We zien jullie woensdag op Schiphol.

Gr. Mary.

• 29 Oktober 2007 - 16:03

Louis:

he schatje,
    tot woensdagochtend
    xxx

• 29 Oktober 2007 - 21:51

Karin:

Beter laat dan nooit, sorry, maar door omstandigheden (ik zal je er niet mee vermoeien) heb ik vanavond jullie verhalen pas gelezen.

Goede reis en tot gauw van Karin.

• 29 Oktober 2007 - 23:07

Nelly:

lieve Rianne,wat vliegt de tijd hier snel, had toch met je mee moeten gaan om even ergens stil bij te staan.

• 01 November 2007 - 11:28

Sanne:

Lieve mama,

heb je een goede vlucht gehad? mijn site is ook weer geupdate!

xx san