Vervolg - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 Oktober 2007 | Burkina Faso, Ouagadougou

Ik heb mijn verhaal van gisteren eerst maar even opgeslagen voordat de stroom weer uit valt.
Vanmorgen hebben we het weeshuis bezocht waar Floor werkt. Het ziet er heel wat beter uit dan het weeshuis in Tamale. Alles is heel erg schoon, en de kinderen zien er erg verzorgd uit. Het is een katholiek weeshuis waar de nonnetjes de kinderen verzorgen, en het wordt gesteund door Unicef. Daarna zijn we doorgereden naar een blindenschool. Ook dat zag er allemaal heel erg verzorgd uit. Ze willen graag vrijwilligers hebben om te helpen.
Vanmorgen zijn we eerst naar de ambassde geweest voor een nieuw visum voor Ghana, dat we morgen al op kunnen halen. Eerst nog pasfoto's laten maken, al een hele belevenis op zich.Onderweg lag er aan de stoeprand een dode vrouw. Niemand die er vreemd van op kijkt als er doden langs de kant van de weg liggen! Shocking!
Maar het goede nieuws is dat we dus morgen de visums op kunnen halen. Nu nog een bus vinden die terug gaat naar Bolgatanga. Maar dat gaat ook vast wel lukken.
Gisteren uit eten geweest met Harmke en Rapheal. Een terrasje (wel aan de rand van het riool, maar wie let daar nu nog op)waar we spiesjes van schapenvlees hebbeb gegeten met een biertje. En ik ben er zelfs niet ziek van geworden! Ik geloof dat ik hier behoorlijk wat weerstand opbouw!

Ik ga nu snel mijn bericht opslaan voordat de stroom weer uit valt. Patricia's verhalen staan op www.trieskes.waarbenjij.nu
Dikke kus, en bedankt voor alle reacties.
By the way: hoe is het in Malta?

groetjes kunta

  • 22 Oktober 2007 - 19:02

    Sanne:

    Hai mam! Wat is dat toch met die stroom in afrika??? Maar de waardering is er des te meer als je weer het licht aan kan zetten ipv een kaars aan te steken!
    Dat is toch iets wat ik hier weer leer!
    Erg shocking van die dode vrouw! Ik ben blij dat ze hier nog leven als ze aan de kant van de weg liggen.
    In ieder geval nog veel succes en plezier, en we mailen nog!

    xxx San

  • 22 Oktober 2007 - 19:44

    Yvonne:

    Hoi Rianne,

    Ik moet zeggen, dat ik het ook wel erg fijn zou vinden, als jullie gewoon weer naar Ghana mogen , en dus ook straks weer naar Nederland.

    Doe voorzichtig en veel plezier.

    Liefs Yvonne.

  • 23 Oktober 2007 - 14:41

    Martien:

    Ik zal aan je denken tijdens het fietsen,
    Petje af en gezond weer terug!
    Gr/Ria en Martien

  • 23 Oktober 2007 - 17:36

    Louis:

    he schatje,
    zo te lezen wordt er weer veel beleefd en doen jullie veel indrukken op
    hans, sjoerd en thijs hebben gisteren theorie gedaan en zijn vandaag voor het eerst onder water geweest en ze zijn er vol van. morgen mogen ze hun eerste open water duik maken en dan gaan we ook mee duiken. Als het goed is zijn ze aan het eind van de week gecertificeerd
    ook wij drinken ons biertje maar ik denk wel in een betere omstandigheden
    ik hoop wel dat je je visum krijgt en weer naar ghana kan. als je daar bent bel dan ff want er is nu geen bereik. doe de groeten aan patries an tot schrijvens
    xxx

  • 23 Oktober 2007 - 17:38

    Thijs:

    hooi MAMA!!

    ik mis je heeeel erg

    maak maar wat geld over:P

  • 23 Oktober 2007 - 17:47

    Fred:

    mooi he burkino faso.
    hier gaat het goed thijs mist ze moeder heel erg vooral nu hij maar 4 biertjes per dag mag
    nog veel plezier en de groeten annelies lieselotte en fred

  • 24 Oktober 2007 - 15:27

    Nouk & Hans:

    haai mam!! ieee een dode vrouw das wel eng .. ! bij ons thuis gaat alles goed alleen is het heel erg koud -2 in de ochtend en bij papa is het ook niet zo best weer. dus ik hoop dat het bij jou en sanne dan maar goed weer is! verder gaan de rijlessen steeds beter! en hans en ik maken er ook een goed leven van ! met junkfood !! das wat anders dan rijst!
    kus xx NOUK & HANS

  • 26 Oktober 2007 - 14:12

    Theo En Gerda:

    Hoi Rianne,
    Neem je de volgende keer het woordenboek mee ,wat een namen kom je daar tegen.Gelukkig hebben jullie je retour visums gekregen anders hadden we jullie moeten komen ontzetten.
    De Maltagangers hebben ook weerstand en conditie opgebouwd hebben we uit 1e hand vernomen. Jullie mogen wel uitkijken met al dat inheemse eten en drinken voor jet het weet zijn jullie Ghanazen, heb je je jurkjes meegenomen?
    Geniet veel en drink met mate.
    groetjes Theo en Gerda!!

  • 27 Oktober 2007 - 11:37

    Louis:

    de jongens zijn geslaagd en hebben nu allemaal verhalen over hoe goed ze niet zijn. Hans(9.2) had het hoogste cijfer maar die heeft ook het langst kunnen leren. sjoerd moet vanavond het eten betalen want die had het laagste cijfer (8.2)Thijs zat er tussen in maar dat maakt geloof ik niet zo'n indruk. vandaag mogen we niet duiken omdat we morgen vliegen.we gaan het er nu maar van nemen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Back to Ghana

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2007

vervolg

29 Oktober 2007

Weer terug in Accra

22 Oktober 2007

Vervolg

22 Oktober 2007

Burkina Faso

19 Oktober 2007

Eerste bericht.
Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 65552

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: