Weer terug in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Weer terug in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Weer terug in Accra

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 Oktober 2007 | Ghana, Accra

Daar zijn we weer!
Zaterdag nog willen internetten in Tamale, maar er was de hele dag geen stroom in de stad.
Waar was ook ook alweer gebleven.
Allereerst zijn we natuurlijk veilig en wel terug uit Burkina Faso gekomen.
We hebben het fantastisch gehad bij Harmke en Raphael in huis. We hadden een kamer met echte douche en w.c. dus dat was op zich al een feest. En een airco: het is in Ouaga zo'n 40 graden, dus daar waren we wel blij mee. We zijn 3 dagen lang achter op de brommer door de stad gecrossd en hebben heel wat gezien. Veel ellende, maar ook leuke dingen mee gemaakt: De mensen zijn ontzettend gastvrij en waar we ook kwamen werd er eten op tafel gezet of drinken, of allebei. We zijn ook bij vrienden van Harmke en Raphael geweest waarvan de kinderen niet naar school kunnen omdat de vader gewoon niet genoeg geld verdient. We besloten gelijk om voor 2 kinderen van verschillende gezinnen het schoolgeld te betalen, en vrijdag kregen we een sms van Harmke dat ze al op school zitten! H en R zullen de gezinnen goed in de gaten houden of ze ook naar school blijven gaan en of ze hun best doen. De ouders waren zo verschrikkelijk blij. De vader van Florentin (6) heeft me gelijk tot grand-mere gebombardeerd, en de moeder van Latifa(4) bleef ons maar bedanken.
Woensdag zijn we met de bus rechtstreeks naar Tamale gereden. Dat ging een stuk gemakkelijker dan de heenweg waar we iedere keer over moesten stappen. Bij de grens wel weer een heel gedoe: eerst de bus uit bij de grens van Burkina, stempel in je paspoort, de bus weer in, bij de grens van Ghana er weer uit, weer een stempel, en de bus weer in. Alle bij elkaar een karweitje van zo'n anderhalf uur! Maar we zijn weer terug!