Een bloederig verhaal - Reisverslag uit Annapurna, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Een bloederig verhaal - Reisverslag uit Annapurna, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Een bloederig verhaal

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 Augustus 2013 | Nepal, Annapurna

Het laatste weekend zonder de mannen zit er alweer op.
Gisteren zijn we op pad gegaan naar Pothana in het Annapurna Conservation Area. Onderweg 2 x mn ontbijtje omhoog voelen komen, 1e keer in de bus die als een wilde naar Lakeside scheurde, en de 2e keer in de taxi naar de bergen. Tel daar 3x een bijna-ongeluk bij op en je hebt een klein beetje een idee hoe er hier gereden wordt. We zijn elke keer weer blij heelhuids op de goede plek aan te komen. De klim naar boven ging goed tot het begon te regenen, zeg maar gerust gieten. Dus hup de poncho's uit de rugzakken en verder klauteren. Af en toe een bloedzuigertje van je af slaan die een weg probeert te vinden via je schoenen of je poncho naar je blote velletje om daar eens lekker zn gang te gaan. Gelukkig had Milan onze gids hier een oplossing voor: een hoopje zout in een katoenen doekje doen en dat pakketje aan een stok vastbinden, en dit tegen de bloedzuiger aanhouden zodat hij los laat. Met onze 'guns' in de aanslag vervolgden we ons pad. Mn eerste in de natuur groeiende marihuanaplant gespot. Na ruim 2 uur kwamen we bij ons 'theehuis' aan waar we zouden overnachten. Er werd ons een roze (barbie) kamer toegewezen met 2 bedjes. Douchen kon een stukje verderop met WARM water. Wat een feest. Voor het eerst sinds Kathmandu een warme douche! De nacht was behoorlijk koud en klam dus met sokken, lange broek en vest in bed gekropen. De volgende dag om 9 uur weer op pad, deze keer naar Dhampus. En weer viel de regen met bakken naar beneden. Totdat na een uurtje of 2 ineens de zon doorbrak en we midden tussen de rijstvelden waren beland. Wat een prachtige omgeving! Het afzien werd dubbel en dwars beloond! Na 3 uur dalen waren we weer in de vallei aangekomen en stond de taxi op ons te wachten om ons terug te brengen naar Pokhara. Deze keer geen kamikaze chauffeur zodat we heelhuids in Pokhara aankwamen. In de middag nog een museumpje gepakt: het International Mountain Museum, indrukwekkend om de foto's van expedities naar de Mount Everest te zien. En nu dus weer thuis bij Rita. Bebloede kleding in de teil in laten weken, kopje thee en ff bijkomen van een (in)spannend weekendje in de bergen.

Namaste, en dikke X

• 12 Augustus 2013 - 09:05

De Baatjes:

Hallo Rianne,
    Dat was weer een boeiend weekendje voor jullie. Je kunt er een boek inmiddels over schrijven met al die belevenissen. Wel goed dat de locals weten hoe je al die enge beestjes van je lijf af kunt houden, je leert er weer een hoop van.
    De laatste week voor jullie, het is weer snel gegaan dan en wij kijken uit naar je volgend bericht!

hartelijke groetjes de Baatjes

• 12 Augustus 2013 - 12:00

Vader Bas.:

Hoi Meiden Net je bericht gelezen Het aanbod wat ik gedaan heb om je koffers te dragen trek ik bij deze in Bij nader inzien wil ik toch liever niet opgefreten worden door al dat ongedierte daar Ik geniet van jullij verhalen Wees voorzichtig en geniet er van Groet Vader Bas

• 12 Augustus 2013 - 23:31

Elles:

Wat een avonturen weer en wat een schattig kamertje hahaha! Maar die warme douche(straal) was vast heerlijk!
    Geniet van de komende dagen en doe voorzichtig...nog even...en dan komen de mannen!! ;-)
    Tot gauw xxx Elles

• 15 Augustus 2013 - 17:31

Arnout:

Hoi zus
    Wat een mooie en boeiende verhalen zeg Geniet van je ventje en je verdiende vakantie.
    gr arnout wendy en kids