Aangekomen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kathmandu

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Zo, mensen de tweede helft van onze reis naar Kathmandu zit er op en wat voor een. Over de slechts 100km hebben we bijna 5 uur gedaan. Wat je wel eens in films ziet over smalle bergwegen met rijen bontgekleurde oude vrachtauto's achter elkaar daar hebben wij midden ingestaan. Met wat wegherstel, kapotte auto's, aanrijdingen duurt zo'n tocht dus lang. Onze milieuactivisten moesten hier maar eens een bezoekje brengen, zat te doen. Grote zwarte rookpluimen en stank uit de vrachtauto's en alles gebeurt gewoon langs de weg. Wassen, koken en verkopen noem maar op. Onderweg was het wel even nodig om onze jonge chauffeur even krachtig tot de orde te roepen. Hij ging steeds harder rijden met inhaalmanoeuvres die ons vieren een niet echt relaxed vakantiegevoel gaf. Met een korte en krachtige melding dat we toch echt wel naar Kathmandu wilde en niet naar het hospitaal liet hij het gaspedaal los. Dank aan het mobieltje van Louis met Google-maps/gps hebben we het hotel midden in Kathmandu bereikt.
Vandaag (dinsdag) zijn we naar de oude stad Bhaktapur geweest. Met vele tempels en smalle straatjes een echte toeristische trekpleister.Over twee dode ratten gestruikeld en vele verkopers, gidsen van ons afgeslagen. Gelukkig komen de Nepalesen niet boven de 1.60 m uit dus dat ging ons wel goed af. Morgen staat ons laatste gezamenlijke culturele uitje op het programma.
(wordt vervolg).

• 28 Augustus 2013 - 22:15

Jenny:

Jees, wij stonden een half uur in de file naar Schiphol en vonden dat al erg!