Bye bye school. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Bye bye school. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Bye bye school.

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Augustus 2013 | Nepal, Pokhara

Vandaag was onze laatste werkdag op school en in het weeshuis.
De dag begon al vroeg: om kwart over 6 bonkte Rita op de deur: de bergen zijn zichtbaar! In pyama het dak op en ja hoor een schitterend uitzicht op de Himalaya. Eindelijk! Alsof het zo moest zijn op onze laatste dag hier in huis.
Vandaag gingen we een spreuk op de muur bij de school verven: If you can dream it, you can do it. Uitgezocht door Karin, en heel toepasselijk vonden wij. Gisteren al kwasten gekocht en Binod zou de verf regelen. Kwam hij vanmorgen met een ieniemienie potje verf aanzetten. Dat gaat em zo niet worden dachten wij, dus hup terug naar de stad om een grote pot verf. Een uurtje later konden we eindelijk aan de slag. Gelukkig scheen de zon en nog belangrijker: het was droog! Om 12 uur stond de spreuk erop. Nu maar bidden dat het voorlopig droog blijft en de verf niet uit loopt! Tussen de middag naar Lakeside om pasfoto's te laten maken voor het certificaat dat we van Binod krijgen voor ons vrijwilligerswerk. Toen we de foto's zagen op de computer vroeg ik voor de gein of hij mn rimpels niet weg kon fotoshoppen. Bloedserieus ging hij aan de slag! Enfin, een half uurtje later (grapje) hadden we een prachtig gebotoxed gezicht. We lijken 10 jaar jonger. We hebben er gelijk maar 8 laten afdrukken, zodat we tot ons AOW genoeg pasfoto's hebben :-)
Daarna weer terug naar het weeshuis. Nog een uurtje geknutseld met de kids en daarna op het schoolplein gespeeld. De glijbaan is een succes! Gisteren is de draaimolen ook gearriveerd, hopelijk komen de doelpalen ook nog dit weekend, zodat we alles compleet hebben. Het geeft een goed gevoel dat we dit samen hebben kunnen doen. Wetend dat we iets blijvends achter laten voor de kids waar groot en klein plezier aan beleeft. We hadden het voor geen goud willen missen!

Vanavond voor de laatste keer bij Rita gegeten. Morgenochtend verhuizen we naar een hotel in Lakeside met heel ons hebben en houwen. Ff de boel weer wat opleuken (haren wassen, een (echte) douche nemen, hier en daar wat scheren, onze kurta's aan en off we go to the airport om de mannen op te halen!
Nog 1 nachtje slapen schatje, ik kan niet wachten :-)

VAKANTIE!!!!!

• 16 Augustus 2013 - 19:00

De Baatjes:

Dat moet en prachtig gezicht zijn geweest die Himalaya, ik kan me voorstellen dat ze je daarvoor uit je mandje heeft gehaald.
    Helemaal goed gekozen die spreuk, jullie laten in ieder geval een ontwisbare indruk achter.
    Leuk om te zien dat de kiinderen zo'n plezier hebben van al het speeltuig en voor jullie om die snuitjes zelf te zien.
    Wij hebben genoten van jullie avontuur in het verre land en inderdaad lekker onder een echte douche en dan met de mannen genieten van een WELVERDIENDE vakantie!

Veel pleizer
    de Baatjes

• 16 Augustus 2013 - 19:30

Regina:

Hallo Dames,

Ja ja het zit er op maar wat ene prachtige verhalen van wat ik alleemaal
    van jullie gevolgd heb het was heel leuk om dit allemaal zo te kunnne
    volgen. Jullie zijn allle twee een verrijking rijker geworden .Nu heerlijk jullie
    mannetjes ophalen en op een andere manier weer gaan genieten
    (HOOP ZONDER KAKKERLAKKEN MUIZEN GLUURDERS BLOEDZUIGERS)) hahahahaha
    Nou bedankt alle twee dat we hebben kunnne mee genieten
    Veel plezier goede vlucht de groetjes aan de mannen en tot snel
    Regina XX