Weekend! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 Augustus 2013 | Nepal, Pokhara

Om het weekend goed in te luiden gaan we op vrijdagavond uit eten in Lakeside. Een uurtje eerder dan normaal omdat de kinderen om half 3 al vrij hebben en we zodoende in de middag ook eerder konden beginnen. Ik had ff snel een spuitbus gekocht tegen kruipende insecten omdat het opslagkamertje waar wij onze tassen bewaren zwart zag van de mieren. Enthousiastging ik ze met de verdelger te lijf. Nog geen 2 minuten later kwamen uit alle gaten en kieren wel 40 kakkerlakken tevoorschijn! Gauwde deur dicht, maar het was al te laat. Onder de deurpost door kropen ze naar buiten. De kinderen die net aan hun huiswerk waren begonnen gingen helemaal uit hun dak! Van huiswerk maken kwam niet veel meer terecht. Het werd een waar slagveld van dode kakkarlakken. Degenen die wisten te ontsnappen aan de gassen werden door de kinderen met hun slippertjes vermorzeld. Een half uurtje later raapte ik de moed bij elkaar om binnen te gaan kijken, en ja hoor: alle mieren dood!
In mijn slaapkamer heb ik ook last van mieren, maar ik durf geen spuitbus meer aan te raken, bang voor alle kakkerlakken die dan ineens overal vandaan komen. Vannacht viel er iets op mijn gezicht. Ik sloeg met mijn arm in de rondte en dacht dat ik gedroomd had van de invasie in het weeshuis, maar vanochtend vond ik een dode kakkerlak naast mn bed. Dan toch maar aan de spuitbus?

Vandaag zijn we vrij en ben ik wezen paragliden. Met een paar stoere mannen in de jeep over smalle paadjes scheurden we de berg op. Op zich gevaarlijker dan het paragliden, maar zonder kleerscheuren boven gekomen. Het uitzicht was prachtig. Af en toe waren de bergtoppen van de Annapurna zichtbaar! Zo heb ik een klein half uurtje in de lucht boven Pokhara gehangen. Ben echt heel erg happy dat ik dit heb gedaan. Mijn pilot had ook in het Stubaital gevlogen, net als ik een paar jaar geleden, dus we hadden gelijk een match!

Vanmiddag het Pewameer op gegaan in een roeibootje met Karin en Sofie, een andere vrijwilliger. Was ook heel erg leuk, maar haalde het natuurlijk niet bij mijn vliegavontuur. Daarna nog een biertje gedronken en naar huis, waar Rita de thee met lauwe spaghetti al voor ons klaar had staan.
Gelukkig heeben we weer wifi in huis, verslaafd als we zijn!

Namaste, en dikke kus X


  • 03 Augustus 2013 - 18:31

    De Baatjes:

    Hadden we de foto's gemist van jullie in uniform, het staat jullie goed hoor, het zijn in ieder geval frisse kleuren, hopelijk zitten er geen beestjes in.
    Tjeetje daar zou je toch helemaal zuur van worden al die kriebel dingen, wij vinden jullie kanjers hoor dat je dat allemaal doorstaat.
    Rianne jij durft ook alles he, supergaaf dat paragliden met prachtige foto's.
    Geniet van jullie vrije weekend en tot mails

    hartelijke groetjes,
    de Baatjes

  • 03 Augustus 2013 - 20:59

    Vader Bas. :

    Rianne Je laatste bericht net gelezen Fantastisch Geniet er van Je vader.

  • 04 Augustus 2013 - 11:33

    Dick:

    Wat een gave foto´s van dat paragliden! Wil ik ook echt nog een keer doen!

    Groetjes Dick Meijer

  • 04 Augustus 2013 - 21:03

    Mar En El:

    Zooo Rianne, jij durft!! Wat gaaf!! Het uitzicht was prachtig zo te zien... En dan ook nog lekker het water op,avontuurlijk als jullie zijn! Wat een film zeg met die kakkerlakken en mieren, doet me ook erg denken aan mijn tijd in Suriname waar de kakkerlakken soms ook ineens uit de lucht kwamen vallen. En al dat ongedierte is daar zo gróót he?? Krijg er weer de rillingen van... Hebben jullie geen klamboe eigenlijk?
    Leuk om te lezen, jullie 'alledaagse belevenissen'. Ik kan me voorstellen dat de weg naar school/weeshuis al een hele onderneming op zich is.
    We kijken weer uit naar de volgende update! Geef je een dikke knuffel aan mijn moedertje??? Succes weer, stoere meiden!!! Dikke zoen, Mario, Elles, Noah en Fiene

  • 05 Augustus 2013 - 12:01

    Anouk & Hans:

    Hii mam & Karin, ik ben eindelijk ook weer beetje bereikbaar nu we wifi hebben bij Annelies! :) . In Ghana waren er geloof ik toch wat minder kakkerlakken ;) al ben ik er hier ook al een paar tegen gekomen. Leuk om te lezen dat je de kinderen zo snel blij kan maken! Veel plezier, doe voorzichtig en we bellen snel! X x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 65538

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: