Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Colca Canyon

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 Augustus 2017 | Peru, Arequipa

Zondagmorgen werden we afgehaald van ons hotel en naar de bus gebracht die ons de komende twee dagen naar vele mooie plekken zou brengen tijdens onze COLCA CANYON track. Ook hier in Arequipa zag je dat, naar mate je verder van het centrum kwam, de armoede steeds meer zichtbaar werd. Toch iets wat wij in ons landje niet echt meer kennen, stoffige onverharde straten, onafgebouwde kleine huizen, geen buitenverlichting. Dit zijn toch momenten waarbij je denkt dat wij in ons land al snel klagen wanneer iets even niet goed is. Maar al snel werd het landschap mooier. De bus reed langzaam hoger en hoger. Op deze eerste dag reden we ook naar het hoogste punt van onze tweedaagse track. Vanaf dit uitzichtpunt, Viewpoint of the Volcanos, met een hoogte van 4910 meter hadden we een prachtig uitzicht over grote vlakten, steile bergwanden en enkele bergen waaruit nog regelmatig grote wolken naar buiten worden gespuugd. We hadden mazzel, op deze morgen was een van deze jongens zojuist begonnen met grote wolken omhoog te duwen. Een prachtig gezicht omdat we konden zien dat de wolken echt uit de berg kwamen. Nogmaals moeten Louis en ik ruiterlijk toegeven dat onze meiden een geweldige prestatie hebben neergezet door maar liefst te voet naar 5000 meter te lopen tijdens hun tocht naar de Rainbow Mountain. Wij merkten al direct bij het kleine stukje lopen vanuit de bus naar het uitzichtpunt dat je al begint te hijgen als een postpaard.

Hierna ging de tocht verder over grote vlakten waar kuddes met Lama’s te zien waren. Witte, bruine, grote, kleinere soorten van alles wat. Na te zijn gestopt bij wat andere bezienswaardigheden kwamen we aan in CHIVAY. Na een wat verlate lunch in een restaurant werden we met een taxi naar ons hotel gebracht. Dit was werkelijk fantastisch. Het hotel lag aan een rivierbedding in een Canyon. Links en rechts steile wanden, grote rotsblokken, cactussen, geweldig was het. Bovendien beschikte dit hotel over koude en warmwaterbaden. Uiteraard hebben we het warmwaterbad uitgeprobeerd, heerlijk. Rianne heeft ook nog even het koude bad gecheckt, wij niet, wij geloofden ook zo wel dat dit koud was, maar wel stoer van haar.

Als de zon achter de bergwand is weggezakt merk je direct dat de temperatuur omlaag gaat richting de 2 graden. Nadat we ’s avonds naar onze kamers/lodges waren gelopen, zo’n 100 meter van het hoofdgebouw, werd na ongeveer een half uur aan de deur geklopt en kwam een aardige dame van het hotel twee warme kruiken brengen. Ik kan mij niet herinneren dat ik met een kruik in bed heb geslapen maar het was wel erg lekker aan je voeten.

De volgende morgen vroeg op. Om kwart over zes liepen we al weer het steile pad omhoog met onze rugzak naar de parkeerplaats waar we werden opgehaald door een taxi die ons naar de weg bracht om weer in te stappen in de bus. Dit werd ook weer een verschrikkelijke mooie dag. Vandaag was het hoogtepunt om de Condors te zien vliegen, langs de steile rotswanden in hun natuurlijk leefomgeving. Wel erg toeristisch, maar een geweldige belevenis. Wat een uitzicht en wat een kracht stralen deze vogels uit als ze langs de rotswanden scheren zonder bijna hun vleugels te bewegen.
Om 10:00 uur weer in de bus en met nog wat tussenstops weer richting AREQUIPA. Om 17:00 stapten we uit de bus en moesten we langs drommen met mensen, feestmuziek, optochten naar ons hotel. Het was namelijk een feestdag en dat werd vergelijkbaar met bij ons carnaval gevierd. ’s Avonds heerlijk gegeten en om 21:00 waren we terug in het hotel. Morgen hebben we een ‘rustdag’ en blijven we in AREQUIPA.

• 15 Augustus 2017 - 16:22

Harry:

Finalmente. El condor pasa :-)

Mooie verhalen Wim. Jullie maken mooie dingen mee.
    Ben benieuwd wat er nog gaat volgen

Groetjes Harry

• 16 Augustus 2017 - 10:33

Regina:

Hallo Karin en Wim,

Wat een prachtige tour hebben jullie weer gemaakt jongens.
    Ja wij hebben gister toevallig bij TRAVEL reizen op TV zo n trip'
    in Peru gezien prachtig. Zo n Canyon tocht hebben wij in Nieuw Zeeland
    ook meegemaakt en die smalle wegen pfpfp prachtig, Wat zullen jullie
    hier nog lang van mogen nagenieten. Wij hebben van de verhalen mogen mee
    meegenieten. Vandaag een rustdag ook lekker, maar ik niet hoor ik ga de
    was strijken.
    Maak er nog een paar mooie dagen van, want het eind is in zicht

Lieve groetjes van ons TWEE Jan en Regina

• 16 Augustus 2017 - 19:42

Gerard:

Bedankt voor het mooie, avontuurlijke reisverslag. Wel wat anders dan een verzorgde, all inclusive vakantie.
    Prestige voortzetting van de trip en tot snel.
    Lenie&Gerard

• 17 Augustus 2017 - 11:04

Coby Goeijenbier:

Hallo Karin,

Ik las jullie reisverslag en dacht, wat doe ik hier, er is nog zoveel te ontdekken in de wereld.Wat een fantastische reis hebben jullie weer gemaakt. Hoe verder de wereld waar je in terecht komt, van die van jezelf verschild, hoe meer indruk zoiets op je maakt. Ik denk dat dit bij deze reis zeker het geval is geweest. Ik zie je volgende week, weer gewoon op het 'werk', dat zal wel een behoorlijke reality check zijn.

Hartelijke groet
    Coby

• 17 Augustus 2017 - 11:40

Regina:

Hallo Wim en Karin,

Nog 1 dag en dan zit het erop voor jullie. We hopen dat jullie emmertje
    vol zit met de mooie avonturen en herinneringen om nooit te vergeten.
    We hebben genoten en de reis een beetje meegemaakt
    We wensen jullie weer een goede thuiskomst en goede vlucht

Lieve groetjres
    Jan en Regina