Het weeshuis - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Het weeshuis - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Het weeshuis

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Juli 2013 | Nepal, Pokhara

De eerste week zit erop! We beginnen langzaam in een soort van ritme te komen. De kinderen in het weeshuis waren gisteren en eergisteren vrij, tijd om eens ff lekker met ze te knutselen en spelletjes te doen. Ik had kleurplaten en kleurpotloden meegenomen dus aan de slag. Ze vonden het geweldig! Zelfs de grotere kids van 14, 15 jaar zaten vol overgave te kleuren. Zo leuk om te zien! Onderweg naar het weeshuis een voetbal gekocht, en tussen de middag als we vrij zijn en naar lakeside gaan om te lunchen plakband om de kleurplaten op te hangen. Dat vonden ze nog leuker dan het kleuren op zich: overal hingen de kleurplaten zelfs in de slaapkamers. Gisteren zijn we aan het kleien geslagen en mens-erger-je-nieten. Ze hadden het zoooo naar hun zin! De grote jongens had ik mn ipod gegeven dus die zaten lekker in hun kamer muziek te luisteren. Dan besef je weer: hier doe ik het allemaal voor. Om de kids ff alle ellende te laten vergeten en ze een fijn moment bezorgen en een lach op hun gezicht! Onbeschrijflijk hoe mooi!
Ondertussen proberen wij moedig onszelf staande te houden in de misere. We zijn nog niet ziek en dat is op zich al een wonder. Wel zit ik onder de vreemde bulten van mieren, vlooien en muggebeten en heb ik gisterenavond een kakkerlak uit mn kamer moeten verwijderen. Overdag in het weeshuis trek ik mn haarband zo ver mogelijk over mn haar om geen hoofdluis te krijgen. En verder lopen we de hele dag onze handen met desinfecterende gel te wassen.
Vandaag gaan we naar de kerk met de kids uit het weeshuis. Daarna de bergen in waar we overnachten en zondag terug lopen naar Pokhara. Dus bergschoenen aan en off we go!

(Voor alle touwe fans: het loopt nog niet echt storm met reacties, en we kunnen hier echt wel wat support van jullie gebruiken!)

  • 27 Juli 2013 - 08:20

    Henk Van Den Berg :

    Hoi Rianne,

    En ik zit hier dan gewoon op mijn bootje, hoewel ik gewoon werk maar het is wel een andere vorm van werken in combinatie met kamperen op het water.
    Meid ik vind het top wat jullie doen en dat meen ik oprecht. Het is niet aan iedereen gegeven om dit te doen maar eigenlijk zouden we allemaal minimaal 3 keer in ons leven z'on bijdrage moeten leveren die jij levert en volgens mij zit jij al aan de vijfde of zesde keer.
    Hoi je haaks en een hele dikke kus van Henk en Joke 

  • 27 Juli 2013 - 09:19

    Wim Meijer:

    Hallo Rianne en Karin,

    Fijn om te weten dat het goed gaat. Ja , dat is weer terug in de tijd. In Ghana was het al flink behelpen maar ik begrijp dat het hier nog vele malen erger is. De glimlach van een kind is veel waard en geeft je veel voldoening.

    Stoer dat jullie de bergen in gaan. Geniet ervan en wees voorzichtig en we willen natuurlijk graag een fotootje van de "sunset" zien.

    Dikke knuffel voor jullie,
    Wim

  • 27 Juli 2013 - 12:38

    Dick En Juul:

    Ha Rianne en Karin,

    Leuk om te horen dat de kinderen zo genieten en jullie dus ook! We blijven jullie volgen, heel veel succes en plezier!

    Liefs Dick en Juul

  • 27 Juli 2013 - 13:16

    Liesbeth:

    hey zusje!
    Wat een ervaringen allemaal zeg! Fijn dat de kinderen zo genieten. Ik vind het heel knap van je, dat je dat allemaal zo doet. Ik doe het je niet na hoor. Ik wacht vol spanning op je volgende berichten.
    Groetjes van ons allemaal!

  • 27 Juli 2013 - 13:50

    Jenny:

    Hoi Rianne!

    Da's nog eens wat anders dan de Nemesis war Louis al moeite had met het prullebakje in het toilet. Ik begrijp wel dat je voor de WIFI bent gegaan; had ik ook gedaan. Wat kan jou zo'n douche en toilet schelen....
    We hebben een paar weken schitterend weer gehad hier maar vanmorgen spoelde de Havenkade bijna weg. Wat een bui zeg! We hopen dat het morgen beter is want dan gaan we varen met Louis. Hij kan ons net inpassen in zijn drukke schema. We willen naar Stellendam, naar Berritz, om te lunchen en dan weer terug naar Numansdorp zodat Louis op tijd zijn vlucht naar Boedapest (of zo iets) kan halen.
    Onze Nieck is gisteren teruggekomen uit Ijsland. Volgens hem is het een schitterend mooi, afwisselend land met een hoge concentratie ongelofelijk mooie vrouwen in Reijkjavik.
    Ik heb trouwens gisteren het fotoboek van de Nemesis opgehaald; (weet je zeker dat je het niet wilt? ) Ik zou zo weer terug willen.
    Leuk dat die kinderen zo'n plezier met jullie hebben. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes, ook van Dick,

    Jenny

  • 27 Juli 2013 - 16:50

    Frans En Ria:

    Hoi Karin en Rianne

    Wat een indrukwekkende verhalen en jullie zijn pas 1 week weg. De foto van jullie, wat grappig, lijkt wel Haloween :)
    Maar wat fijn dat jullie die kinderen nu al een fijne week hebben gegeven
    Als jullie toch met de kinderen naar de kerk gaan bidt dan maar meteen dat jullie niet ziek worden van al dat ongedierte, brrr stoer dat jullie het allemaal doen. we blijven jullie volgen.
    Groetjes

  • 29 Juli 2013 - 12:25

    Regina Kind:

    hallo dames,
    Oh oh dat is heel andere koek als een All.inc. hotel maar ik denk wel dat dit heel veel voldoening
    geeft prachtig grote kinderen kleuren dat zien we ze hier niet doen op die leeftijd he?
    Maar zoals ik lees van de andere is het toch een groot verschil met Ghana. Die berg tour van jullie
    vonden wij hier heel erg stoer hoor, en goed dat jullie zelf naar beneden gegaan zijn zonder
    het aanbod van voorbij rijders je weet maar nooit. Hier is het vandaag en morgen iets koeler
    maar word ook weer warmer dus genieten. We blijven jullie volgen en genieten van de mooie
    verhalen
    Nog heel veel toi toi van ons twee
    jan en regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 65489

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: