Mole deel 2 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Mole deel 2 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Mole deel 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 Mei 2008 | Ghana, Tamale

Daar zijn we weer, terug uit Mole.
Zaterdag om 7 uur vertrokken we dan toch eindelijk met de taxi richting Mole. Habiba had de taxichauffeur instructies gegeven nie te hard te rijden: dat deed hij dan ook niet. Na 5 uur in de taxi kwamen we in Mole aan. Het was wel super gaaf daar: bij het zwembad zaten een stel bavianen, die zo de ketchup van tafel stalen. In de middag hebben we een jeep-safari gedaan met een stel Nederlandse meiden, en de volgende ochtend om half 8 een wandelsafari. We hebben heel veel antilopes gezien, en bij de drinkplaats zaten een stel olifanten te badderen. Geweldig om er met je neus zo dicht op te staan. Daarna nog even lekker van het zwembad genieten, en om 1 uur weer terug naar Tamale. We hadden de taxichaffeur gevraagd wat harder te rijden, zodoende waren we al na 4 en half uur terug in Tamale. Helemaal onder het rode stof. Anouk was nog nooit zo vies geweest. (ik wel hoor, weet je nog Karin vorig jaar?)

Vandaag was de ceremonie van de begrafenis. Habiba's moeder is vrijdag nog begraven, maar daar mochten alleen de mannen bij zijn. Vanochtend zou het om 9 uur beginnen. Wij om 8 uur naar de klerenmaker om onze jurken op te halen, maar die waren natuurlijk nog niet klaar. Ik had ook niet anders verwacht, na mijn ervaringen vorig jaar. Hij had zichzelf verslapen, maar zou direct aan Anouk haar jurk beginnen. Om 9 uur kwamen we terug en ja hoor: bijna klaar! Om half 10 snel naar de ceremonie, waar we net te laat waren voor het bidden (vertaal: knielen op de matjes met het gezicht naar Mekka). Maar het feest was in volle gang. Overal muziek, eten, en dansen. Dit gaat zo door tot zondag: dan is de grote finale. Daarna verplaatst het gebeuren zich naar Jendi, waar Habiba's moeder vandaan komt. Daar weer een week feest, en daarna gaan ze nog ergens anders naar toe geloof ik. Dat zullen wij dus allemaal niet meer meemaken. Wij vliegen vrijdag al terug naar Accra.

Verder zijn we druk bezig alle spullen uit te delen die we mee hebben gekregen. We sjouwen ons een bult in die hitte, maar iedereen is zo blij, dat maakt een hoop goed. Morgen gaan we helpen in het weeshuis, en woensdag op de Kidz Active school.

Anouk is nu wel gewend aan de hitte, dus het gaat een stuk beter met haar. We zitten wel onder de muggenbulten en zweten dat het een lieve lust is. We moeten ons tempo gewoon aanpassen dan gaat het allemaal best lukken!

Straks gaan we shoppen. In het weeshuis heeft Stella aangegeven wat ze zoal nodig hebben: luiers, etensbakjes, slippers, handdoeken, schoonmaakspullen voor het nieuwe weeshuis enz. dus dat gaan we allemaal voor ze aanschaffen. Dat wordt morgen dus weer sjouwen met alle inkopen.

Leuk dat jullie een reactie achter gelaten hebben Theo, Gerda, Ronald en Tine, nu de rest nog!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxkuntakinte

• 05 Mei 2008 - 14:46

Hans:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Goed dat Anouk aan de tempratuur went, want als jullie terugkomen kan ze dat goed gebruiken(hoewel het hier waarschijnlijk de helft van de tempratuur daar is) Voor de rest nog heel veel plezier en een goede terugreis en ik zal Anouk nog wel via de telefoon spreken.

Groetjes!

• 05 Mei 2008 - 16:24

Larissa:

Damessss !!

Wat gaaf dat je daar weer zit.
    Het weer is nu ook lekker in Nederland en San en ik wachten met spanning af op de cijfers voor de scriptie.
    Volgende week is het zo ver en dan gaan we zeker flink feesten. :)
    En wat leuk ook dan Anouk mee is.
    De foto's zijn weer heel gaaf om zo te zien en het huis met dat geel en roze is net een poppenhuisje echt gaaf.

Ik ga San pesten :P met haar nieuwe baantje, hihih en dan zie ik jullie de 16 weer.

Heeel veel plezier en succes daar.

Groetjes,

Larissa

• 05 Mei 2008 - 17:28

Louis:

Zo dames wat fijn dat alles goed gaat.Qua temperatuur kunnen we nog niet aan jullie tippen maar het is hier ook zomer.Zo te zien en horen maken jullie weer van alles mee
    zorg ervoor dat jullie genoeg drinken en ik bedoel geen bier. Jammer voor jullie dat er op het feest geen drank wordt geschonken doe iedereen de groeten en tot horens
    xxx

• 05 Mei 2008 - 20:17

Vader Bas.:

Ik lees met plezier jully verhalen volgende keer ga ik mee een beetje ti
    mmeren verven kan ik nog wel. groetjes vader Bas.

• 05 Mei 2008 - 21:04

Jan En Leun:

Hallo Rianne en Anouk, wat een belevenis we hebben de foto"s bekeken en het zag er allemaal gezellig uit.Nog veel plezier en tot gauw gr Jan en Leun

• 06 Mei 2008 - 09:23

Thijs:

Hooooi
    Leuk dat je weer je verhalen bijhoudt
    Hier gaat alles goed.

Maareh.. Tipsy heeft alle brokjes van Tarza opgegeten bij oma thuis.

• 06 Mei 2008 - 15:10

Theo En Gerda:

Hallo dames,
    wat een belevenissen weer,cool hoor met die baviaantjes en dan die oliefanten zo dichtbij!!! Anouk wat zal je het weer waarderen dat je thuis in het ligbad kunt badderen.
    Goed om te zien dat het weeshuis en de school zo mooi zijn geworden, het ziet er keurig uit.
    Geniet nog van de laatste paar dagen.
    groetjes vanuit het warme Heinenoordse
    Theo en Gerda.