Mole deel 1 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Mole deel 1 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Mole deel 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 Mei 2008 | Ghana, Tamale

Ken je die mop van die 2 blanken die naar Mole gingen? Nou die gingen dus niet. Tenminste: niet donderdag.
Om 6 uur stipt stond ik op het busstation om de kaartjes te kopen. Maar geen kaartjesverkoper. Die kwam pas om 8 uur. Hij was bij een voetbalwedstrijd, en wat is nou belangrijker: een paar blanken die een kaartje willen of voetbal? Maar goed met 2 kaartjes dacht ik het komt allemaal goed. Dus niet. Ik raakte aan de praat met een jongen die vroeg of we een kamer hadden geboekt. Nee dus want dat was niet nodig was ons gezegd. Hij zou wel even bellen naar het Mole hotel: geen kamer meer vrij. Dan had het ook weinig nut om er met de bus heen te gaan. Dat was de laatste druppel voor mij. Ik heb echt heel erg veel geduld, al zeg ikhet zelf, maar er zijn grenzen. Morgen gaan we met de taxi naar Mole!

Maar dan nu even een heel ander bericht:
Vanmorgen is Habiba's moeder gestorven. Ze was 98 jaar. Dinsdag ben ik gelukkig gelijk toen we aankwamen bij haar op bezoek geweest, en heb haar nog de foto kunnen geven die Yvon gemaakt had van haar en Hassan en Habiba. Ze was er zo ontzettend blij mee. En vanochtend zat Habiba bij mij en we wilden net naar Hassan gaan om de micro-kredieten te bespreken toen haar zus belde, en zij dat ze direct moest komen. Om half 11 belde ze me dat ze was gestorven.
Echt heel erg triest voor de hele familie. Ik ben zelf ook wel van slag: ik heb tenslotte 6 weken bij de familie gewoond, en best wel een band met ze gekregen. Wanneer de begrafenis is weet ik nog niet. Habiba komt vanmiddag langs en dan weet ik meer.

Gisteren zijn we naar het zwembad geweest met 3 meisjes uit het weeshuis. Ze hadden het geweldig naar hun zin. Het zwembad was bomvol, omdat het een vrije dag was gisteren, maar gelukkig in het diepe was het lekker rustig: bijna geeneen Ghanees kan zwemmen, dus zo ver komen ze niet.
We kregen een lift terug naar het weeshuis van een kennis van 1 van de meisjes. Dit meisje bleek de dochter te zijn van de directrice, dus we hebben nog een goeie beurt gemaakt ook!

Van Anouk moest ik even vermelden dat ze 2 rechter slippers had gekocht, en er pas na 2 dagen achter kwam. Slippers in de prullebak en nieuwe gekocht. Komt het meisje van de receptie naar ons toe of ze de slippers mag hebben, dan gaat ze ze wel even omruilen op de markt. Weer iemand blij gemaakt!

Vanmorgen een kist met een slot gekocht voor de school. Daar gaan de EHBO-spullen in, zodat niemand ze mee kan nemen als Habiba er niet is. De kist was ietsjes beschadigd, en ik zou geen Nederlander zijn als ik niet om korting zou vragen. Had ik het maar niet gedaan, want voor 3 en halve euro korting moest ik met kist en al naar de manager van de winkel. En het is echt een hele grote kist. Met het zweet op mijn rug, en daar niet alleen, kreeg ik na een kwartiertje dan eindelijk mijn kist mee. Met korting!
Ik heb ook multi-vitamines bij de apotheek besteld voor alle kinderen op de school, zodat ze t/m december allemaal 1 x per dag een vitamine-pil krijgen. Ook de nieuwe klassen die in september beginnen. Die kunnen dan ook mooi in die kist. De pillen natuurlijk, niet de kinderen.
Verder moet ik nog even kijken waarmee ik het beste kan helpen, maar dat komt wel goed.

Zo dat was het wel weer even, Anouk is vandaag niet zo lekker dus we doen het rustig aan. En we wachten even op nieuws van Habiba. Morgen om 7 uur dan eindelijk naar Mole!

Kusjes aan iedereen, ook van Anouk. Bedankt voor de reacties. Ik ben jaloers op jullie allemaal op die boot!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxkuntakinte




  • 04 Mei 2008 - 08:36

    Theo En Gerda:

    Hallo Rianne en Anouk,
    Wat zeiden we ook alweer over geduld hebben? We hopen dat jullie toch nog daar naar toe kunnen zonder problemen.
    Triest voor Habiba zo vlak achter elkaar familie te moeten verliezen, haar moeder heeft wel een mooie leeftijd mogen bereiken, maar toch het blijft je moeder. Anouk, hopelijk ben je gauw weer op de been want je wil van dit avontuur toch niets missen. Wij blijven jullie volgen.
    groetjes Theo en Gerda.

  • 05 Mei 2008 - 05:14

    Ronald&Tine:

    Hoi Rianne en Anouk,

    Afgelopen vrijdag hoorden we dat je/jullie weer in Ghana zitten.
    We kunnen ons voorstellen dat jullie en de mensen en kinderen daar blij zijn om jullie weer te zien.
    En wat zijn er meteen veel belevenissen.
    Op zich wel fijn voor Habiba dat je er bent nu haar moeder is overleden.
    Gaat het inmiddels weer beter met Anouk?

    Hier genieten we van onze extra vrije dagen.
    Onze tuin is bijna klaar en dat is dubbel genieten nu het zulk mooi weer is.

    Groeten van Ronald en Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Back again

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2008

Home Sweet Home

13 Mei 2008

Kokrobite

07 Mei 2008

weeshuis en Kidz Active school

05 Mei 2008

Mole deel 2

02 Mei 2008

Mole deel 1
Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 65494

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: