de busreis - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu de busreis - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

de busreis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 April 2008 | Ghana, Tamale

Zo, daar zijn we weer.

Het is natuurlijk de goden verzoeken om te schrijven dat de bus er 13/14 uur over doet als je geen lekke band krijgt. Want wat gebeurt er na 9 uur in de bus: een kapot wiel of iets dergelijks. In ieder geval konden we niet verder. We moesten nog een uurtje of 4 dus te ver voor een taxi. Er zat niks anders op dan te wachten. Na een half uurtje staren naar het wiel besloot de buschauffeur in actie te komen, en ging met de taxi naar het dichtsbijzijnde dorp voor een monteur. Eindelijk terug werd er geconstateerd dat we nieuwe bouten nodig hadden. Dus maar weer terug naar het dorp. Terug met de bouten, bleken het verkeerde bouten te zijn. (Je bent tenslotte in Ghana, daar gaat niks in 1 keer goed). Maar weer terug naar het dorp om de goede bouten. Ondertussen was het donker, en werd iedereen toch aardig pissig. Eindelijk na 5 uur wachten was de band verwisselt, en waren de goede bouten geplaatst. We konden vertrekken. Even waren we nog bang dat ze de krik zouden vergeten er onder uit te halen, maar nee hoor, alles ging goed. Uiteindelijk waren we om half 2 in de nacht in Tamale. Wat een reis, de volgende keer toch maar weer met het vliegtuig!

Dinsdag hebben we lekker uitgeslapen, en zijn daarna de stad in gegaan, voor een lapje stof, en een nieuwe jurk. Zaterdag zijn ze klaar, dus in het weekend lopen we er weer netjes bij.
Vandaag op bezoek in het weeshuis. Het is echt heel mooi geworden allemaal, en iedereeen is zo blij, echt ontroerend. De grote jongens lieten ons zien welke kamer dat ze krijgen, en ze waren er zo verschrikkelijk trots op! Ook krijgen ze een echte w.c. en douche, dat hebben ze
nu ook niet. Anouk was niet weg te slaan bij de baby's, en ze kropen natuurlijk gelijk op schoot. In het weekend gaan we terug om te helpen. Kan ze haar moedergevoelens er lekker op los laten.

Morgen gaan we naar Mole. We gaan gewoon met de bus. (Ja we hebben wel lef he)Maar ik heb 2 x een taxi met pech gehad naar Mole, dus ik neem gewoon de gok dat het deze keer met de bus goed gaat.
Wordt weer vervolgd.

xxx aan iedereen, en graag reacties. Ik weet dat jullie het allemaal lezen, dus laat wat van je horen!

• 30 April 2008 - 17:06

Mary:

Ben blij eindelijk iets van jullie te horen en dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wat een gedoe met de bus, ik geloof dat er niemand zonder pech in Tamale aankomt want van iedereen hoor je dat er wel wat is met de bus.
    Hoe is de temperatuur zeker wel heet.
    Veel plezier in Mole park.

Gr. Mary.

• 30 April 2008 - 17:45

Yvonne:

Hallo Rianne en Anouk,

Geweldig hé, het weeshuis, de plavluizen liggen, en de watertank staat er, nu nog de laatste schilder dingen, en uiteraard de laatste klusjes, hahaha, maar dan op naar Well Fare, voor de meubels, ik ben benieuwd, héééééél veel succes ermee, leuk om te doen hoor.

Leuk dat Anouk het ook zo leuk vond, Anouk, vergeet niet naar de Kidz Active school te gaan kijken hé.

En natuurlijk samen veel plezier in Mole park.

Liefs Yvonne.

• 30 April 2008 - 18:49

Henk:

Hoi Rianne en Anouk,

Ja wij lezen je verslagen. Het is fantastisch wat jij doet. Wij zitten gewoon maar een beetje aan boord gezellig te zijn maar jij gaat gewoon dat doen wat we eigenlijk allemaal op enig moment moeten doen.
    Wanneer komen jullie weer terug?
    Wij liggen nu in Zierikzee, hebben onderweg een tonnetje geramd nadat er een stuurstang was gebroken. Wel even spannend maar dankzij rijkswaterstaat en een berger weer op orde, nu nog repareren.

HG
    Henk en Joke en nog 5 "bemanningsleden"

• 01 Mei 2008 - 10:41

Estella:

Ha Rian,
    We horen je inderdaad nog zeggen als ie geen lekke..... Je was al enigszins voorbereid op mijn achterbank, maar dit klinkt weer super Afrika. Wat een ervaring voor ANouk gelijk.
    Het blijft wel bizar hoor, dat je zo'n verhaal wel effe via internet de wereld in gooit - wat een contrasten.

Veel succes en plezier daar en hartelijke groetjes,
    Estella & Co

• 04 Mei 2008 - 06:06

Theo En Gerda:

Hallo Rianne en Anouk,
    Het blijft avontuurlijk een busritje in Ghana, je geduld wordt daar aardig op de proef gesteld. Hoe bevalt het in jullie eigen kamer met toilet? We willen jullie wel in de nieuwe outfit bewonderen hoor!
    Dus even een foto maken.
    groetjes Theo en Gerda