klaar voor vertrek - Reisverslag uit Klaaswaal, Nederland van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu klaar voor vertrek - Reisverslag uit Klaaswaal, Nederland van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

klaar voor vertrek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

24 April 2008 | Nederland, Klaaswaal

Overmorgen is het dan zover: ik vertrek samen met Anouk richting Ghana. Met in totaal zo'n 100 kg bagage aan speelgoed, kinderkleding, t-shirts, schoenen, knuffels, pennen, potloden, kleurtjes, viltstiften, kleurboeken enz. enz. blijft er voor onszelf nog een klein plekje in de koffer over voor de klamboe, een schone broek, een paar shirtjes en de tandenborstel. Sorry Yvon, maar de schoolbel kan er echt niet meer bij. Die kopen we wel in Tamale. Onze eerste missie wordt in ieder geval de markt voor een lapje stof, en vervolgens naar de kleermaker om een nieuwe jurk te laten naaien. Behalve die overvolle koffers nemen we ook nog eens ruim 500 euro mee aan donatie's van alle lieve vrienden en familie. We zijn dolgelukkig met jullie gulle giften, en zullen het geld goed besteden!

Zaterdagavond komen we in Accra aan waar we bij Alex zullen overnachten. Maandag vertrekken we met de bus richting Tamale, zo'n 12 tot 14 uur rijden (als we geen lekke band krijgen). In Tamale aangekomen heeft Habiba voor ons een kamer bij Ticcs geboekt, dat betekent: een douche, w.c. en airco (wat een luxe!)

We houden jullie natuurlijk op de hoogte van onze nieuwe avonturen in Ghana, en kijken uit naar jullie reactie's!

Rianne en Anouk

• 24 April 2008 - 14:55

Mary:

Heel veel plezier en doe voorzichtig ook met eten en drinken.

Mary.

• 25 April 2008 - 20:24

Vader Bas.:

Veel plezier ook Anouk wees voorzichtigwij zijn trots op jullij. vader Bas.

• 29 April 2008 - 16:32

Yvonne:

Hallo Rianne en Anouk,

Heerlijk zo saampjes, helemaal leuk.

Beetje jammer van de schoolbel, Rianne, hahaha.

Mijn spullen liggen bij Habiba, neem ze en gebruik ze Rianne, waterkoker, bestek, bekers, beddengoed,etc, heerlijk als je in Ticcs bent.

Wij ( john en Yvonne) wensen jullie een hele fijne tijd en maak er wat van, we hebben nog contact.

Rianne de vrouw van de keuken, wil een eigen winkeltje beginnen,maar we hebben de hulp van vrijwilligers van Vrijwillig Afrika nodig,

en van de andere keukenhulp, wil haar dochter zo graag naar de kapperschool,

kijk eens wat we kunnen doen, ik ben er ook al mee bezig, maar het kost zoveel geld, doe ze mijn hartelijke groetjes, ook aan mister Adams, de manager van Ticcs.

Groetjes John en Yvonne.