Shocking Africa - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Shocking Africa - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Shocking Africa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 September 2006 | Ghana, Tamale

Busreis naar Tamale/poepdoos.
Iedere keer als ik iets wil gaan vertellen weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen. Dus begin ik naar met de busreis. We moesten om 5 uur in de ochtend naar het busstation, maar dat is hier heel gewoon om zo vroeg op te staan. De houseboy stond al om half 4 de auto te wassen, en om 5 uur zat hij zijn schoenen te poetsen. Dat hadden we allemaal misgelopen als wij niet zo vroeg op waren geweest. Eenmaal in de bus viel het ontzettend mee: geen kippen en geiten, alleen maar zwarte mensen. Wij als enige 2 blanke vrouwen in een bus met Ghanezen. We hadden zelfs een t.v. aan boord, dus konden we 14 uur lang Ghaneese t.v. bewonderen. Echte soapies hoor die Ghanezen. Ze gilden het uit van de lach als er weer een of ander huwelijksdrama op het scherm voorbij trok. 's Avonds om 9 uur waren we er. We konden Habiba niet zo gauw vinden op het busstation dus wij streken neer bij het eerste het beste terras en bestelden een biertje. Fout dus! Ze zijn hier moslim, en drinken niet. Alleen in je eigen kamer mag je alcohol drinken, maar niet in het openbaar! Toen Habiba er was gingen we naar ons nieuwe huisje. We zitten samen in een zeg maar appartement, met een woonkamer, keuken en slaapkamer. We hebben zelfs een soort van douche, met oucheputje, maar zonder douche maar een emmer water om je te wassen. De plas deden we voor de zekerheid gisteren avond maar in het doucheputje. Achteraf heel slim want, nu komt het, sorry Louis voor het smerige verhaaltje maar ik moet het even kwijt, de w.c. buiten is een hokje met een stenen opstapje met een gat er in en een houten deksel. Daar moet je boven hurken en dan je behoefte doen. Kijk je in het gat dan ga je bijna van je stokje (maden). Verder zal ik er niet over uitweiden.
Het eerste wat we dus vonochtend hebben gedaan was een poepemmer kopen (net als op de camping) en daar gaan we het maar in doen. Zover de poepdoos. Verder is alles hier heel anders. Het is echte een compleet andere wereld, heel aardige mensen, maar hoe ze hier leven! Straks gaan we onze fiets ophalen bij Habiba. Die huren we voor 30 euries, maar we hebben al nieuwe fietsen zien staan, die 55 euries kosten. Dus het hangt er een beetje vanaf hoe mijn fiets er uit ziet, anders koop ik gewoon een nieuwe. Alleen kan ik hem dan weer niet op slot zetten, want mijn fietsslot zit in de tas die ik kwijt ben. Maar zo is het leven hier: Je word erg gemakkelijk in die dingen. Je moet wel. Iedereen bedankt voor de reacties. Erg leuk om ook wat van jullie te horen. Mijn volgende bericht zal gaan over mijn eerste ervaringen in het weeshuis, en mijn eerste maaltijd vanavond bij mijn gastgezin.

  • 07 September 2006 - 11:28

    Karin Meijer:

    leuke site Rianne, het is erg gezellig met je, Karin.

  • 10 September 2006 - 18:19

    Jolanda Wiepking:

    Jeetje, wat een verhalen en je bent er nog maar net. Jammer van je koffer en de inhoud ervan. Gelukkig heb je geld op zak, wat zou je zonder moeten? Ik wacht met spanning op je volgende verhaal. Groetjes van Jolanda Wiepking

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2006

Wist je dat.....

03 November 2006

Weer thuis

25 Oktober 2006

Bezoek

19 Oktober 2006

Afscheid

15 Oktober 2006

de compound
Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 65527

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: