Daar gaan we dan....... - Reisverslag uit Klaaswaal, Nederland van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan....... - Reisverslag uit Klaaswaal, Nederland van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan.......

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Juli 2017 | Nederland, Klaaswaal

Zo de koffers zijn gepakt: 22 kg schoon aan de haak en een rugzak van zo'n 8 kg. Daarmee zullen we het de komende 8 weken moeten gaan redden in Peru. Morgen vliegen we naar Lima, waar we rond 7 uur 's avonds lokale tijd zullen landen. De volgende dag vliegen we in ruim 1 uur tijd door naar Cuzco, de oude Inca-hoofdstad van Peru. Daar staat Erika, de contactpersoon van Vrijwillig Wereldwijd, klaar om ons naar ons gastgezin te brengen. Het project, de zorgboerderij waar we in eerste instantie voor hebben gekozen is nog gesloten, dus gaan we maandag een aantal projecten langs om te kijken wat we willen gaan doen. We gaan 4 weken vrijwilligerswerk doen, daarna komen Wim en Louis en gaat onze rondreis door Peru beginnen.

Het is precies 10 jaar en 10 maanden geleden dat we voor het eerst samen naar Ghana gingen om vrijwilligerswerk te gaan doen. Wat is er veel veranderd in die tijd: destijds moesten we dik een half uur door de hitte fietsen om bij een internetcafé te komen. Eenmaal daar bezig met mijn verhaal viel 9 van de 10 keer de stroom uit, zodat ik weer opnieuw kon beginnen. Vaak ontbraken er toetsen op het toetsenbord, en foto's uploaden was een hele onderneming.
Hoe anders is het nu: ik heb m'n laptop bij me, en ons gastgezin heeft wifi, zodat ik gewoon thuis, via social media, in contact kan blijven met iedereen in Nederland. Sanitaire voorzieningen ontbraken in Ghana (en ook nog in Nepal) dus ik ben benieuwd of daar ook verandering in is gekomen. Zo niet, dan gaan we gewoon weer ouderwets 'emmeren'. Wat ook anders zal zijn dan de voorgaande keren is het weer: in Ghana en Nepal was het bloedheet en vochtig, Cuzco ligt op 3400 m. hoogte, en het is daar 's nachts rond het vriespunt, en overdag een graad of 16/17.

Nou, daar gaan we dan.... schatjes, ik ga jullie missen!
Vanaf morgen is het me, myself and I (en Karin).

• 07 Juli 2017 - 14:02

Sanne:

Daar gaan onze stoere mama en Karin weer!
    We gaan je missen en zullen pap wel wat extra aandacht geven de aankomende weken ;)

Xxx

• 07 Juli 2017 - 21:31

Gerda:

Eindelijk het is zover! Wat zal het leuk zijn dat je alles verstaat.
    Ik ben zeer benieuwd wat jullie daar aantreffen en hoe jullie je gaan uitdossen in de plaatselijke kledij.
    Goede reis morgen

• 07 Juli 2017 - 21:45

Roy:

Dat gaat vast een hele leuke en stoere trip worden! Heel veel plezier en hopelijk niet tevee ge-emmer ;) Louis houden we we zoet....succes!

• 08 Juli 2017 - 11:51

Louis:

zo te horen is Schiphol geen obstakel dus een goede start.
    een fijne vlucht en tot horens x

• 08 Juli 2017 - 14:28

Ellen Van Rheenen:

Hoi Karin. Ik hoorde van Wim dat je weer weg was om jouw klussie te klaren in Peru. Wat ongelooflijk stoer en knap. Ik ga je volgen en je verhalen lezen. Veel succes gewenst van ons

• 09 Juli 2017 - 07:21

Patricia:

Hoi Rianne en Karin,

Leuk dat jullie weer een blog bijhouden.
    Een hele fijne tijd en veel succes.

Groetjes Patricia

• 09 Juli 2017 - 18:06

Regina:

Het eerste verslag alweer gelezen, hoe spannend word voor jullie twee deze film weer. Heel veel succes maar vooral plezier daar komen jullie heel ver mee.
    Lieve gr Jan en Regina

• 09 Juli 2017 - 23:02

Liesbeth:

Nou zus, heel veel plezier en succes daar in Peru. Ben benieuwd naar de verhalen. Groetjes!!!

• 10 Juli 2017 - 15:39

Bas En Hollander: