Op weg naar Kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Op weg naar Kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kathmandu

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 Augustus 2013 | Nepal, Pokhara

Zo luitjes vanuit het Riversite Ressort, halverwege de weg naar Kathmandu, even de laatste belevenissen.
Gisteren (zaterdag) hebben we de laatste dag in Pokhara doorgebracht. Een bezoek aan de tempel op een eiland midden op het meer. Jullie begrijpen het wel een roeiboot gehuurd en Louis was dit keer aan de beurt om een uurtje te gaan roeien. Maar op het ritme van de trommel ging hem dat redelijk af.
Op het eiland de tempel bekeken en wij mannen moesten een Tika bij de hindoe monnik halen. Een Tika is een rood/oranje stip op je voorhoofd, een bloem achter je oor en een spreuk die we niet konden verstaan. In ieder geval betekende het dat we geluk zouden ontvangen en een lang leven. s' Avonds nog lekker gegeten en vanochtend met een Jeep vertrokken richting Bandikur een oud stadje in de bergen en vervolgens naar Ghorka. Er ontstond een kleine miscommunicatie met de chauffeur. Deze dacht dat we met de Jeep naar de top van de berg naar een tempel wilde maar wij wilde alleen maar een goed lunchadres. Afijn, de weg werd steeds smaller, hobbeliger, steiler en de afgrond goed zichtbaar. Karin trok het even niet meer en stapte uit. Vervolgens bleek de miscommunicatie. Afijn op het smalle pad gedraaid..... en weer terug naar de bewoonde wereld. Louis en ik hebben waarschijnlijk de helft van onze ontvangen beschermengeltjes van de Tika deze dag al verbruikt. Morgen de tweede helft naar Kathmandu nog 100 km ...... (wordt vervolgd).

• 26 Augustus 2013 - 19:27

Anouk & Hans :

Lieve iedereen! Jullie maken wel behoorlijk wat spannende dingen mee! Ik krijg zo nu en dan een foto van een bloedzuiger of een tika haha :D. Maar gelukkig zijn jullie nog allemaal heel! Gaat het ook weer goed met papa?
    Hier gaat alles goed.. druk op werk, en mijn eerste plaastsing behaald/gemaakt!!! (een kandidaat voorstellen en koppelen aan een relatie).
    Aankomend weekend gaan we Pieter zijn verjaardag vieren in Antwerpen (ja we zitten elk weekend weer ergens anders hihi) met Sanne, Koos, Vera, Hans en Maarten.

Wanneer zijn jullie weer in NL? Nog veel plezier de laatste dagen!

Xx Anouk & Hans

• 26 Augustus 2013 - 23:11

Elles:

pppffff kan me voorstellen die spanning (met de afgrond duidelijk in zicht)...ik was ook uitgestapt hoor mam!!;-)
    Hier alles onder controle maar we vinden het nu wel tijd dat jullie naar huis komen! Geniet nog even en doe vooral voorzichtig! Liefs El en natuurlijk de rest van de fam. xxx