Update - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Update

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 Augustus 2013 | Nepal, Pokhara

Na 4 weken vrijwilligerswerk zit het er bijna op voor ons hier in Pokhara. De tijd is omgevlogen. Zaterdag komen de mannen aan met een binnenlandse vlucht en gaat onze vakantie beginnen!
Met veel voldoening kijken we terug op een fantastische periode waarin we weer een hoop mooie ervaringen hebben opgedaan. Behalve het ongedierte dan natuurlijk. Op een keer zagen we een muis onder de schoenenkast in het weeshuis. Ik vertelde het aan de vrouw van Binod en dacht die vangt em wel ff. Fout! Ze zei: ja, er zitten hier ook muizen. Vooral in de keuken! Voortaan blijven we daar maar ver uit de buurt! En vannacht mn zoveelste kakkerlakervaring. Ik werd wakker doordat er iets op mn laken viel (of landde, dat kan ook). Ik wapperen met mn laken en toen ik het licht aandeed zat er een kakkerlak op de grond! Mn slippers stonden op de gang dus eer dat ik die gepakt had was hij al achter mn bed gekropen!

Gisteren is de glijbaan geplaatst op het schoolplein. Hopelijk komen de draaimolen en de doelpalen ook nog op tijd zodat we het geheel nog kunnen zien. De glijbaan viel in elk geval goed in de smaak. Er ontstond een ware file vanmorgen voor schooltijd van kinderen die er vanaf wilden glijden. De speelgoedvoorraad hebben we ook uitgebreid en we zijn deze week met de peuters aan de slag gegaan: lekker een paar uurtjes spelen in plaats van schriftjes vullen met woordjes en getallen waar ze nog niks van snappen. Buiten schooltijd vechten de (grote) kinderen van het weeshuis om het kleuterspeelgoed, zodat het gisteren toen ze (alweer) een vrije dag hadden vanwege 1 of ander festival, een gekkenhuis was. Binod is vast blij als we volgende week vertrokken zijn. Elke keer hebben we het hele stelletje over de rooie! Maar ook leuk om te zien dat ze er zo van genieten.

In ons gastgezin zijn we helemaal opgenomen in de Nepalese cultuur. Rita heeft haar garderobekast voor ons open getrokken en een leuke sari uitgezocht voor op de foto. Zelfs de taxichauffeurs kunnen ons geen loer meer draaien: we onderhandelen eerst uitvoerig over de prijs voordat we instappen. En in Lakeside weten we precies waar we moeten zijn voor de bitterballen en Happy Hour. Kortom: We zijn Pokhara als ons 2e thuis gaan zien de afgelopen weken.

Namaste!

• 14 Augustus 2013 - 18:28

De Baatjes:

Hallo meiden,
    Jullie staat ook alles he, zo te zien is rose is wel een overheersende kleur daar.
    Brrr al die beestjes, wat zal het weer heerlijk genieten zijn als jullie weer rustig kunnen slapen.
    Aandoenlijk die foto met die 2 jochies achter de tralies.
    Hahaha dat jullie "ougies"de boel nog op stelten kunnen zetten, och ze zullen jullie zeker gaan missen.
    JUllie hebben veel ervaringen opgedaan, als ik nog een reisje ga maken dan weet ik dat bij Rianne
    terecht kan voor allerlei advies van enge beesies tot wilde taxichauffers:-)
    Veel plezier nog de laatste dagen!

groetjes de Baatjes

• 14 Augustus 2013 - 18:52

Jenny:

Nou, dat zie ik bij ons nog niet gebeuren, zo'n kjoe voor de glijbaan ; leuk dat het allemaal gelukt is! Wat een ervaring! Wij hebben hier trouwens ook muggen hoor! En spinnen en vliegjes in de wijn etc.etc.
    Groetjes, jenny