De humor ligt op straat en dagelijkse ongemakken. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu De humor ligt op straat en dagelijkse ongemakken. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

De humor ligt op straat en dagelijkse ongemakken.

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Augustus 2013 | Nepal, Pokhara

- Thuis hebben kleren de neiging te krimpen in de was. Hier worden onze shirts en onderbroeken alleen maar groter door het schrobben in de teil. En wij maar denken dat we afvallen!

- Onverwachts maakt de bus een tussenstop. Er wordt een compressor aangerukt en de linkerbanden worden opgepompt. Op de terugweg zijn de rechterbanden aan de beurt.

- Koeien wachtend op de bus bij de bushalte of aan het window-shoppen in Lakeside.

- Een poging tot afvalscheiden: tussen alle vuilnisbelten staan ineens 3 containers op straat om afval te scheiden. Hier wordt aan het milieu gedacht maar of het zin heeft?

- Zoveel mogelijk boeren en rochels produceren: oma laat ineens een boer in je nek als ze langs loopt, en de fluimen vliegen je om de oren als je op straat loopt. Zolang het niet op mn slippers landt kan ik er nog wel om lachen!

- Een plensbui als je net naar huis loopt door de slums. De weg verandert in een kolkende moddermassa waar je op je slippertjes een weg doorheen moet zien te vinden.

- Een witte broek als werkkleding. Om deze tot de avond schoon te houden is al een dagtaak op zich!

- De hond die naast jou een plasje doet terwijl jij op je hurken de was zit te doen en dat het dan langzaam naar jou toe stroomt!

- Keiharde houten stoeltjes in de keuken. Oplossing: deze 2 mutsen hebben 2 plastic kuipstoeltjes gekocht om geen hernia op te lopen.

- Het wat van jou is is van mij principe: MIJN wc-slippers worden door de hele familie gebruikt. Lang leve de hygiene!

- Een ontbijtje van kroekoek, koude patat met mayo en geroosterd brood. Goede combi!

Tot zover een eerste opsomming. Er komen vast nog veel meer van dit soort dingen op ons pad!

Namaste en een dikke kus X

• 06 Augustus 2013 - 21:32

De Baatjes:

Hoi Rianne en Karin,
    Jullie maken weer heel wat mee, het is in ieder geval niet saai, en wat opvalt zijn toch de kleuren overal, zelfs de containers zijn voorzien van een kleurtje.
    Knap van jullie hoe jullie alles doorstaan zoals het busritje, als we het zo zien moet het voelen als haringen in een ton.
    We kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen.

hartelijike groetjes de Baatjes

• 06 Augustus 2013 - 23:25

Jenny:

Nou, dat ontbijt lijkt me wel wat maar zo'n oma met bijgeluidem/bewegingen hoeft van mij niet zo. Dick en ik zijn een weekjje met de boot door Nederland aan het scheuren; vanmorgen Enkhuizen en nu de Kaag. Superweer! Morgen Rotterdam of Dordrecht en do. Ochtend weer thuis. Ik hoef de was niet in een teiltje te doen want overmorgen heb ik weer een wasmachine. Hopelijk heb je voldoende slippers! Groetjes, Jenny

• 07 Augustus 2013 - 11:37

Vader Bas.:

Hoi Rianne enVriendin /
    Je belevenissen zojuist gelezen Geweldig ik wou dat ik er bij was in Ghana waren het de geiten Nu zijn het koeien die vrij rondlopen je ga al vooruit Wat voor beesten lopen er de volgende reis vrij rond/ / Hou je taai Je Vader.

• 07 Augustus 2013 - 13:21

Anouk:

Hey mam... Gewoon terug boeren ;)

• 09 Augustus 2013 - 13:50

Regina:

Lig helemaal in een kreukel hier ,ja inderdaad de humor ligt op straat maar die
    boeren in je nek en die fluimen brbrbrbrb zit gelijkertijd ook te gieren van het lachen hierover. Jullie raken
    niet uitgepraat als je weer thuis bent straks. Nou veel plezier verder hoor
    regina