Sarangkot - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Sarangkot - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Sarangkot

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Juli 2013 | Nepal, Pokhara

Met een verbrande kop lig ik uitgeteld op mn matrasjes met de ventilator op standje high.
Gisteren het weekend goed begonnen met een bezoekje aan de kerk. Inderdaad, een schietgebedje om gezond te blijven kon geen kwaad dus vooruit maar. Maar hier doen ze niet aan schietgebedjes. Onder de opzwepende klanken van de dominee (praise the lord) raakte iedereen in trance en begonnen ze met hun armen te zwaaien en schokkende bewegingen te maken. Dit houden we geen 3 uur vol! Hup in de taxi naar lakeside voor een bakkie koffie. Vervolgens naar huis, boeltje bij elkaar zoeken, wandeloutfit aan en de Sarangot op (1500m). Boven aangekomen een kamer geregeld in de guesthouse. 8 euri's voor 1 nacht. Maar: ons bin zuunig, dus lekker samen op 1 kamer, scheelt de helft! Helaas geen uitzicht op de Annapurna, dan maar een Everestbiertje. Vanmorgen op 6 uur op voor de zonsopgang, maar weer geen Annapurna te zien. Alleen maar mist, zodat we al om 7 uur aan het ontbijt zaten (pannekoeken). Om half 12 besloten we de Annapurna de Annapurna te laten en zijn we aan de afdaling naar Pokhara begonnen. 3 uur later zaten we in lakeside aan een welverdiende milkshake. Prachtige wandeling. Onderweg wel 100 x een lift aangeboden gekregen maar deze gekke ouwe wijfies stiefelen lekker zelf de berg af! Nu kijken we vanuit ons huis op de Sarangkot en denken: stoer hoor! Dat hebben we toch maar mooi geflikt! Morgen kunnen we natuurlijk de trap niet af van de spierpijn maar, who cares!

leuk jullie reacties! Keep writing en een dikke vette kus van ons X

• 29 Juli 2013 - 16:36

De Baatjes:

Hallo Rianne,
    Hehe, eindelijk een teken van leven van ons. We zijn afgelopen zaterdag terug gekomen van vakantie, 3 weken in Frankrijk geweest waar de temperaturen ook tropisch vormen hebben aangenomen, maar we klagen niet na zo'n koude lange winter.
    Wat leuk om jullie weer te kunnen volgen zo, we hebben alweer verschrikkelijk moeten lachen om alle gekkigheid die jullie meemaken, Rianne je schrijft het ook zo leuk op dat het net is alsof je er zelf bent
    dus het is geen straf om het te lezen en dames petje af dat jullie dit weer ondernemen en alle ontberingen maar weer moeten doorstaan.
    Ongelooflijk dat er daar ook zo' n verschil is tussen arm en rijk en zefs oma met haar tabletje, bizar hoor.
    Je schrijft dat het weeshuis je erg aangreep, je hebt toch aardig wat gezien zo links en rechts, dat moet dan wel erg bar geweest zijn.
    De foto's zijn erg kleurrijk, dan lijkt het wel een aardige omgeving en denk je niet aan de armoede daar.
    We hopen dat de beestjes een beetje van je afblijven en dat je geen nieuwe rare dingen krijgt van al dat geprik daar.
    Dames veel plezier en we zijn benieuwd wat jullie nog meer mee gaan maken.

hartelijke groetjes de Baatjes