Afscheid - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

19 Oktober 2006 | Ghana, Tamale

Terwijl mijn mannen in het vliegtuig hierheen zitten, typ ik mijn laatste bericht over mijn avonturen in Tamale. Ik heb vandaag afscheid genomen in het weeshuis. Er zijn deze week nog 3 nieuwe kinderen binnen gebracht, waaronder 1 baby van 3 dagen oud(geboren op vrijdag de 13e). Het is een prematuurtje van 7 maanden, dus echt piepklein. De moeder is gestorven tijdens de bevalling, wat bij de meeste kinderen in het weeshuis het geval is. De vader kan dan niet voor de baby zorgen, en brengt het dan maar naar het weeshuis. Ook is er een baby binnen gebracht die gevonden is, vastgebonden aan een boom! Omdat er nu wel 10 baby's zijn, is er niet genoeg melk, want ze mogen maar een bepaalde hoeveeldheid melk per keer gebruiken, dus krijgen de baby's verdunde melk, met als gevolg dat ze veel te vroeg gaan huilen voor een voeding omdat ze honger hebben. Het was vanochtend dan ook een heel gekrijs, en ze waren allemaal van slag. Ook was er een meisje (Linda van 10) gisteren weggelopen. Ze had stokslagen gehad van het personeel, en was 'em gepeerd naar de missiepost. Vanochtend werd ze terug gebracht, en kreeg natuurlijk nog meer stokslagen, en ze werd in een kamertje opgesloten, zodat ze er niet meer vandoor kon gaan. Ik had me mijn laatste werkdag leuker voorgesteld, en had gehoopt dit niet te hoeven meemaken. An het eind van de ochtend heb ik de kinderen getrakteerd, en moest ik natuurlijk nog met alle verzorgsters op de foto. Dat was wel weer heel leuk. Ik heb in die 6 weken tijd echt wel een goede band met ze gekregen. Vooral met de 2 wasvrouwen, die met me mee terug naar huis willen!
Gisteren was Habiba jarig, en omdat Patricia en Yvonne van Vrijwillig Afrika ook hier zijn, werden alle vrijwilligers bij Habiba thuis uitgenodigd om te komen eten. Dat was, ondanks dat er geen drank aan te pas kwam(moslims), en we alleen maar water hebben gedronken heel erg gezellig. In de compound draait het dagelijkse leven ook gewoon door. Ik heb weinig moeite met het primitieve leven. Het is echt the simple life, en ik vind het eigenlijk ook wel prima zo. Het enige wat ik minder vind, is dat het zo verschrikkelijk heet is. Overdag is het er bloedheet, omdat de hutjes in een kringetje staan, met muurtjes ertussen, zodat er geen zuchtje wind is, en nauwelijks schaduw, Je bent dus gedwongen om al vroeg in de ochtend op pad te gaan. Ook in de hut is het net een sauna, en omdat de matras van schuimrubber is lig je al snel weg te drijven van het zweet. Maar het is echt heel grappig om ook mee te maken, en ik geniet elke morgen weer van mijn kattewasje achter het muurtje. Als alles goed gaat komen de mannen morgen in Tamale aan. Dit weekend kunnen ze de stad verkennen, en kennis maken met mijn gastgezinnen, en Habiba. Maandag en dinsdag gaan we naar Mole-park, en woensdag heb ik een dag gepland om een ochtendje mee te draaien bij Karin op school, en om gedag te zeggen in het weeshuis. Daarna nog even een paar dagen bijkomen in Accra, en zitten de 2 maanden Ghana er alweer op. Het is voor mijn gevoel echt voorbij gevlogen, en ik ben heel blij dat ik dit allemaal heb kunnen zien, en mogen meemaken. Het is echt een schitterende ervaring geweest, die ik niet had willen missen!

  • 19 Oktober 2006 - 17:18

    Estella & Co:

    En mooi dat wij mochten meegenieten, wat een ervaringen. Heftig die laatste werkdag. Veel plezier met Louis en Thijs! Hartelijke groetjes.

  • 20 Oktober 2006 - 08:34

    Theo En Gerda:

    Hoi Rianne,
    Aan het einde van een unieke ervaring, wat zo'n beetje eindigde als groeten uit de Rimboe,het moet een hele ervaring geweest zijn in die hutjes met weglopende matrassen en gratis sauna.
    Te gek dat we het allemaal hebben kunnen volgen, de mannetjes zijn er bijna dus nog veel plezier en geniet met volle teugen van de laatste dagen.
    groetjes.

  • 21 Oktober 2006 - 09:13

    Fam Wiepking:

    Hai,Rianne.
    Droevig verhaaltje.
    Leuk zo´n website.
    Hoef je niet te bellen naar Louis en wij niet naar hem te bellen om te weten hoe het met je gaat.
    Zou je nog wel een keertje naar Ghana willen?

    Groetjes van Familie Wiepking.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2006

Wist je dat.....

03 November 2006

Weer thuis

25 Oktober 2006

Bezoek

19 Oktober 2006

Afscheid

15 Oktober 2006

de compound
Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 65482

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: