Bericht vanuit Accra - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Accra - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rianne Rennes - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Accra

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 September 2006 | Ghana, Tamale

Mijn allereerste bericht vanuit Afrika!
Vanmorgen kreeg ik een lichte cultuurshock toen wij op pad gingen. Nou ja, het was al bijna middag, want ja, de Ghaneese mentaliteit is ook even wennen. Ze nemen hier overal de tijd voor. Goed, allereerst moesten wij terug naar het vliegveld, want mijn hele grote koffer van 30 kg, was missing. Daar gaan al mijn kleertjes voor het weeshuis! Maar ja, liever hun kleertjes dan die van mij zullen we maar zeggen. Geef je spullen aan Rianne mee, en je weet zeker dat ze goed terecht komen (niet dus). 1 uur later wisten we dus zeker dat mijn koffer niet meer zou komen, en konden we verder op pad: geld wisselen (ik ben in 1 klap de vrouw van 2 miljoen), sim-kaart kopen (het ongeruste thuisfront op de hoogte brengen), en een klamboe kopen, want die zat dus ook in die koffer. Na 2x van het kastje naar de muur te zijn gestuurd (die term zal ik hier vaker gaan gebruiken) belandden we in het militair ziekenhuis, voor de klamboe. Op de
afdeling family planning wel te verstaan.
Waarom moeten wij zo nodig codooms verstrekken aan die mensen hier, daar hebben ze gewoon een klamboe voor! Maar goed, met klamboe konden we van een welverdiend biertje aan het strand gaan genieten. Wel werd er gelijk van alles te koop aangeboden en kon ik huiswaarts keren met 2 schilderijen voor weinig. (leuk straks in mijn kamertje in Tamale). Ons logeeradres is heel erg leuk. Wij slapen bij een Deense man met Ghaneese vriendin. We delen samen 1 kamer, en vannacht komt er nog iemand bij, die dus met mij het bed moet delen (vrouw), maar zij komt pas om 12 uur aan, en wij moeten morgen met de bus van 5 uur naar Tamale, dus erg lang zullen wij niet samen het bed hoeven delen.
Nou, dat was het wel zo'n beetje. O ja, het internetcafe hier zou je dus eigenlijk moeten zien om het te geloven, maar dat is eigenlijk met alles hier.
Volgende bericht vanuit Tamale!

  • 06 September 2006 - 14:09

    Sanne:

    Hai mam,

    Zonde dat die kleertjes nu kwijt zijn! Inderdaad gelukkig dat je eigen kleren het niet waren. Wel mooie foto´s maken he en mailen! Ik blijf de site volgen.

    xxx

  • 06 September 2006 - 18:20

    Jasper & Antoinette:

    Ha Rianne, goed te lezen dat je veilig bent aangekomen. Ben erg benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan. Je zal wel spannende ervaringen opdoen. Dat je met een vrouw het bed moet delen geloof ik natuurlijk niet en dat doe je natuurlijk alleen om Louis te pleasen ;-)
    Wij blijven je belevingen graag volgen!

    ps Leuk ook wat van jou te lezen Sanne. Alles ok met je?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2006

Wist je dat.....

03 November 2006

Weer thuis

25 Oktober 2006

Bezoek

19 Oktober 2006

Afscheid

15 Oktober 2006

de compound
Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 65445

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Vamos a Peru

20 Juli 2013 - 03 September 2013

Nepal here we come!

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Tijd van komen en gaan.

25 April 2008 - 13 Mei 2008

Back again

15 Oktober 2007 - 29 Oktober 2007

Back to Ghana

05 September 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: